perjantai 30. toukokuuta 2014

Tarina päivässä 30.5 / Tuhkimo

Tuhkimo kuuluu varmaan jokaisen lapsuuden satuihin. Toivottavasti. Itse en kyllä muista, milloin sen ensi kertaa kuulin. Omille lapsille sitä kyllä on luettu ja lastenlapsille. Satuihin liittyy usein opetus. Tässä tapauksessa mitä ilmeisimmin hyvä saa palkkansa samoin kuin pahakin.
Olenko ollut tuhkimona jossakin, mihin en kuulu? Varmaankin, en nyt vain muista kuin yhden tapauksen lapsuudesta. Olin erään koulukaverin syntymäpäivillä. Ei minua ollut sinne kutsuttu, mutta halusin lähteä toisen koulukaverin mukana. Nämä tytöt olivat kauppiaitten lapsia ja minä en ollut. Ihmeissäni katselin kaikkea hienoutta. Mitään mielikuvaa ei ole, miten sieltä pois lähdin. Oli kuitenkin jo pimeää, kun tulin kotiin, eikä äiti ilahtunut ollenkaan. Hän kun ei tiennyt, missä olin.Olin 7-vuotias.Sittemmin en ole hirveästi pyrkinyt sinne, minne en kuulu.

1 kommentti:

  1. Tuhkimotarinasi on niin lapsuusmuistoja mieleen tuova. Sinulla on muitakin mielenkiintoisia tarinoita täällä. Sinulla on selvästikin tarinankertojan lahja :)

    VastaaPoista

Kiva kun kävit!