perjantai 1. elokuuta 2014

Tarina päivässä 1.8 /elonkorjuu

Olukuu on alkanut ja samalla elonkorjuu. Tälläisellä kotipuutarhurilla se on vähänlaista. Oikeastaan minun laittamia ovat vain porkkanat maassa. Mutta meillä on jonkinasteinen yhteistyö- ja avunantosopimus miehen kanssa puutarhatöissä. Mies on laittanut paljon marjapensaita ja minun tehtäväni on tyhjentää ne ennen lintuja. Rastaat eivät onneksi vielä ole palanneet mustikkametsästä.
Tänä vuonna puutarhatyöt ovat olleet melko piinaavia. Kuumuus on aivan liikaa minulle. Onneksi maanviljelys on koneistettu. Eipä olisi kovin herkkua olla heinäpellolla tällä kelillä!
Meillä elonkorjuuseen kuuluvat porkkanat ja perunat. Tomaatit ovat tänä vuonna minitomaattia ja todella miniä, mutta hyviä. Kurkkuja ei tarvitse korjata ollenkaan, sillä niiden viljely epäonnistui. Eikä tule omenoitakaan.
Minä muuten luulin kauan aikaa, että Lauri Tähkän orkesteri on elonkorjuu, mutta se onkin kuulema ELONKERJUU.

3 kommenttia:

  1. Heh, kuumuutta on piisannut. Meilläkin marjat odottavat noukkijaansa. Mukavaa elokuun aikaa, syksy tekee pikku hiljaa tuloaan...

    VastaaPoista
  2. Meillä on kasvihuone keltaisenaan kurpitsan ja kurkun kukkia, eriasia tuleeko satoa, mutta ainakin on nyt kaunista! :)

    VastaaPoista
  3. Juu, minä myös lamaannun kuumuudesta. Viime viikolla oli yksi päivä sen verran viileämpi, että kävin kurkkaamassa mustikkapaikkani: tosi vähän ja pieniä. Ei kannata vaivautua.
    Kliiviani on jo varistamassa kukkiaan, mutta hyvä tietää, että puhtia on vanhuksella vielä tallella, enkä laita bioastiaan ;)
    Hyvää, viileämpää viikkoa sinne sinulle!

    VastaaPoista

Kiva kun kävit!